امروز دوشنبه, 22 مهر 1398 - Mon 10 14 2019




تازه ترین خبرها

دهلران، انتخابات، بایدها و نبایدها

دهلران،انتخابات،بایدهاونبایدها
 
ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ، ﯾﻚ ﻧﻈﺮﺳﻨﺠﯽ ﻓﺮﺍﮔﯿﺮ ﻭ ﻣﻠﯽ ﺍﺯ ﻛﻞ ﺷﻬﺮﻭﻧﺪﺍﻥ  ﺍﺳﺖ ﻭ ﻛﻢ ﻭ ﻛﯿﻒ ﻣﺸﺎﺭﻛﺖ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺗﯽ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﻣﺸﺮﻭعیت، ﻛﺎﺭﺁﻣﺪﯼ، ﺳﯿﺎﺳت ها ﻭ ﻛﺎﺭﮔﺰﺍﺭﺍﻥ ﺣﻜﻮﻣﺘﯽ ﺭﺍ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﺪ...
 
نسیم دهلران/ علیرضا عبدی، بایدبپذیریم که در ﺟﺎﻣﻌﻪﺍﯼ ﻧﻈﯿﺮ ﺟﺎﻣﻌﻪ دهلرانﺍﻭلاً ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺑﯿﻦ ﺻﻮﺭﺕ ﭘﯿﺎﻡ ﻭ ﻣﺤﺘﻮﺍﯼ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻧﻤﯽﺗﻮﺍﻥ ﺑﺮ ﺣﺴﺐ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻭﺍﺣﺪﯼ ﺍﺯ ﻣﻌﯿﺎﺭﻫﺎ ﻭ ﻣﻮﺍﺯﯾﻦ ﺗﻌﺒﯿﺮ ﻛﺮﺩ.
 
ﺛﺎﻧﯿﺎً ﮔﺮﻭﻫﻬﺎﯼ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ(قومیت) ﻫﺮ ﻛﺪﺍﻡ ﺍﺯ ﻣﻨﻈﺮ ﮔﻔﺘﻤﺎﻧﯽ ﺧﺎﺹ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻭ ﺗﻌﺒﯿﺮ "ﻣﻘﺎﺻﺪ ﺗﻌﺎﻣﻞ" ﻭ ﺗﻨﻈﯿﻢ ﻛﻨﺶ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﯽ ﺧﻮﺩ ﻣﯽﭘﺮﺩﺍﺯﻧﺪ.
 
ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻬﯿﯿﺞ ﻭ ﺗﺸﻮﯾﻖ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻣﺸﺎﺭﻛﺖ ﺟﻮﯾﺎﻧﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪﺍﯼ ﺑﻪ ﺗﻤﻬﯿﺪ ﻭ ﺗﺪﺑﯿﺮ ﻣﻮﻗﻌﯿﺖ‏ (ﺁﺳﺘﺎﻧﻪ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ‏) ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻭ ﺩﯾﻮﺍﺭ ﺁﻥ ﻣﻘﺘﻀﯿﺎﺕ ﻣﺸﺎﺭﻛﺖﻃﻠﺒﺎﻧﻪ ﺭﺍ ﻓﺮﯾﺎﺩ ﺑﺰﻧﻨﺪ.
 
کاندیدا ﺑﺎﯾﺪ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﺪ ﻛﻪ ﺧﺮﯾﺪﺍﺭ ﻣﻨﺼﻒ ﻭ ﻗﺪﺭﺷﻨﺎﺱ ﺭﺍﯼ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﺳﺖ ﺑﺎﯾﺪ ﻣﺼﺮﻑ ﺑﻬﺪﺍﺷﺘﯽ ﺍﯾﻦ ﻛﺎﻻ ‏(ﺭﺍﯼ ﻣﺮﺩﻡ‏) ﺭﺍ ﺗﻀﻤﯿﻦ ﻛﻨﺪ، ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺻﺎﺣﺒﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﻛﺎﻻ ﺗﻀﻤﯿﻦ ﺑﺪﻫﺪ ﻛﻪ ﻣﺸﺘﺮﯼ ﺩﺍﯾﻤﯽ ﻛﺎﻻﯼ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺳﺖ، ﺑﺎﯾﺪ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻣﺜﺒﺖ ﻣﺼﺮﻑ ﺍﯾﻦ ﻛﺎﻻ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﺑﺮﺳﺎﻧﺪ.
 
ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮﺍﯼ ﻋﺮﺿﻪ ﺁﺯﺍﺩﺍﻧﻪ ﻭ ﺭﻗﺎﺑﺘﯽ ﺍﯾﻦ ﻛﺎﻻ ﺭﺍ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻭ ﺍﻓﻘﯽ ﺭﻭﺷﻦ ﺗﺮ ﻭ ﺍﻣﯿﺪﻭﺍﺭ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺗﺮ ﺑﺮﺍﯼ ﻋﺮﺿﻪ ﻭ ﺗﻘﺎﺿﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﻛﺎﻻ ﺗﺮﺳﯿﻢ ﻧﻤﺎﯾﺪ ﻭ ﺑﺎﻻﺧﺮﻩ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺑﺎﻭﺭ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻨﺸﺎﻧﺪ ﻛﻪ ﺍﺭﺟﺢ ﺗﺮﯾﻦ، ﻣﻘﺪﻡ ﺗﺮﯾﻦ، ﭘﺎﺑﺮﺟﺎﺗﺮﯾﻦ ﺧﺮﯾﺪﺍﺭ ﺍﯾﻦ ﻛﺎﻻ ﺍﺳﺖ.
 
ﺑﺎﯾﺴﺘﻪ ﺑﻌﺪﯼ، ﺗﺎﺛﯿﺮﮔﺬﺍﺭﯼ ﻣﺜﺒﺖ ﺑﺮ " ﺍﺩﺭﺍﻛﺎﺕ ﮔﺰﯾﻨﺸﯽ" ﻣﺮﺩﻡ ﺍﺳﺖ.
ﺷﺎﯾﺪ ﺩﺭ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﻛﻨﻮﻧﯽ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻫﯿﭻ ﺍﻗﺪﺍﻣﯽ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺩﺭﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻦ ﻃﺮﺣﯽ ﻧﻮ ﻭ ﻛﺎﺭﺁﻣﺪ ﺩﺭ ﻋﺮﺻﻪ ﺗﺪﺑﯿﺮ ﻭ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺑﺎﺯﯾﮕﺮﺍﻧﯽ ﻧﻮ، ﺩﺭ ﺍﺩﺭﺍﻛﺎﺕ ﮔﺰﯾﻨﺸﯽ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﻔﯿﺪ ﻭ ﻣﻮﺛﺮ ﻭﺍﻗﻊ ﻧﺸﻮﺩ.
 
ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺍﻣﺮﻭﺯ  ﺩﺭ ﺁﺳﺘﺎﻧﻪ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺭﻭﺯﯼ ﻧﻮ ﺑﺎ ﻣﻘﺘﻀﯿﺎﺗﯽ ﻧﻮ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺭ ﻓﺮﺁﯾﻨﺪ ﺍﯾﻦ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺟﺰ ﺑﺎ ﭘﯿﺎﻣﻬﺎ ﻭ ﭘﯿﺎﻡ ﺭﺳﺎﻧﻬﺎﯼ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ ﻧﻤﯽﻛﻨﺪ.
 
ﺑﺎﺯﯾﮕﺮﯼ ﻛﻪ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺭ ﺻﺤﻨﻪ ﺍﯾﻦ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺑﺎﺯﯼ ﻣﻮﻓﻖ ﻭ ﺟﺬﺍﺑﯽ ﺍﺯ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﯾﺶ ﺑﮕﺬﺍﺭﺩ، ﺑﺎﯾﺪ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﺪ ﻛﻪ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﻣﻘﺘﻀﯿﺎﺕ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺟﺪﯾﺪ ﻫﺴﺖ ﻭ ﺑﺎ ﺗﺤﻮﻻﺕ ﻣﺬﺍﻗﯽ ﻭ ﺩﻣﺎﻏﯽ ‏( ﺍﻟﮕﻮﯼ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭﺍﺕ‏) ﺗﻤﺎﺷﺎﮔﺮﺍﻥ ﺧﻮﺩ ﺁﺷﻨﺎ ﺍﺳﺖ.
 
ﭼﻬﺎﺭﻣﯿﻦ " ﺑﺎﯾﺪ" ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩﻥ " ﻧﺘﯿﺠﻪ" ﺍﯾﻦ " ﻭﻇﯿﻔﻪ " ‏(ﻣﺸﺎﺭﻛﺖ‏) ﺍﺳﺖ، ﺳﺨﺘﯽ ﺍﯾﻦ " ﺑﺎﯾﺪ" ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮﻭﺯ ﻣﯽﺩﻫﺪ ﻛﻪ ﺑﭙﺬﯾﺮﯾﻢ ﺯﻣﺎﻥ ﻭﻋﺪﻩ ﻭ ﻭﻋﯿﺪﻫﺎﯼ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺗﯽ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ.
 
ﺩﯾﮕﺮ ﻧﻤﯽﺗﻮﺍﻥ ﺭﺍﯼ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺣﻮﺍﻟﻪ ﺩﺍﺩﻥ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﻧﺎﻛﺠﺎﺁﺑﺎﺩﻫﺎﯼ ﺭﻭﯾﺎﯾﯽ ﺧﺮﯾﺪ ﺑﻪ ﺍﺻﻄﻼﺡ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺭ ﺗﺎ ﭘﻮﻝ ﺭﺍ ﻧﺒﯿﻨﻨﺪ، ﻛﺎﻻ ﺭﺍ ﺗﺤﻮﯾﻞ ﻧﻤﯽ ﺩﻫﻨﺪ.
 
 ﺗﺎ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻧﻜﻨﻨﺪ ﻛﻪ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﺑﺎﺯﯾﮕﺮﺍﻥ ﻣﻌﻄﻮﻑ ﺑﻪ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺭﻭﺯﻣﺮﻩ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﺑﺎﺯﯼ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﺑﺎﺯ ﺭﺍ ﺑﻪ ﭘﺸﯿﺰﯼ ﻧﻤﯽﺧﺮﻧﺪ ﻭ ﺗﺎ ﺑﺎﺯﯾﮕﺮﯼ ﺭﺍ ﺟﺰﯾﯽ ﺍﺯ "ﺭﺍﻩﺣﻞ ﻣﺸﻜﻼﺕ" ﺧﻮﺩ ﺗﻠﻘﯽ ﻧﻜﻨﻨﺪ، ﺍﻗﺒﺎﻟﯽ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻧﺸﺎﻥ ﻧﻤﯽﺩﻫﻨﺪ.
 
ﺩﺭ ﯾﻚ ﻛﻼﻡ، ﺩﺭﺍﯾﻦ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺎﺯﯾﮕﺮﺍﻧﯽ ﻣﻮﻓﻖ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﻗﺎﺩﺭ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺗﺼﻮﯾﺮﯼ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﻭ ﻗﺎﺑﻞ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﺍﺯ " ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﯽ" ﺭﺍ ﻛﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ " ﻛﺸﺖ" ﺣﺎﺻﻞ ﮔﺮﺩﺩ، ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺩﯾﺪﮔﺎﻥ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﯾﺶ ﺑﮕﺬﺍﺭﻧﺪ.
 
ﺩﺭ ﻧﻬﺎﯾﺖ ﻣﯽﺭﺳﯿﻢ ﺑﻪ ﺁﺧﺮﯾﻦ " ﺑﺎﯾﺪ" ﻛﻪ ﺩﺭ ﻗﺎﻟﺐ " ﻧﺒﺎﯾﺪﻫﺎ " ﻣﻌﻨﺎ ﯾﺎﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ.
ﻛﻤﺘﺮ ﻛﺴﯽ ﺗﺮﺩﯾﺪ ﺩﺍﺭﺩ ﻛﻪ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ "ﺑﺎﯾﺪﻫﺎ" ﺳﭙﺮﯼ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺳﻤﺎﺟﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ "ﺑﺎﯾﺪﻫﺎ" ﺟﺰ " ﺗﻠﺨﯽ" ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﻓﺰﻭﺩ ﺍﻣﺎ ﻛﻤﺘﺮ ﻛﺴﯽ ﻧﯿﺰ ﺗﺮﺩﯾﺪ ﺩﺍﺭﺩ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺣﺴﺎﺱ ﻛﻨﻮﻧﯽ، ﺗﺎﺛﯿﺮ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ " ﻧﺒﺎﯾﺪﻫﺎ " ﺩﺭ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻣﺸﺎﺭﻛﺖ ﺟﻮﯾﺎﻧﻪ ﻣﺮﺩﻡ، ﺑﻪ ﻣﺮﺍﺗﺐ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ "ﺑﺎﯾﺪﻫﺎ" ﺍﺳﺖ.
 
- ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺩﺭ " ﻋﯿﺎﻥ" ﺷﻌﺎﺭﻣﺸﺎﺭﻛﺖ ﺍﻗﻠﯿﺘﯽ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﺁﻭﺭﯾﻢ.
- ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ ﺯﻣﺨﺖ ﻭ ﺣﺠﯿﻢ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺷﺎﯾﺒﻪ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﺑﻬﺮﻩ ﻭﺭﯼ ﺍﺑﺰﺍﺭﯼ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﻡ ﻭ ﺭﺍﯼ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺍﻣﻦ ﺯﻧﯿﻢ.
- ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺩﺭ ﺣﺮﯾﻢ ﺫﻫﻨﯽ ﻭ ﻋﯿﻨﯽ ﻣﺮﺩﻡ ﻭﺭﻭﺩﯼ ﭘﺎﺑﺮﻫﻨﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﻢ ﻭ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺭﻭﺍﻧﯽ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺩﺭ ﻣﻌﺮﺽ ﺗﻌﺮﺽ ﻭ ﺗﺨﺮﯾﺐ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫﯿﻢ.
- ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﻧﺎﻫﻤﻮﺍﺭ ﻛﺮﺩﻥ ﻣﺴﯿﺮ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ، ﻫﺮ ﺭﻫﺮﻭﯾﯽ ﺭﺍ ﺍﺯ ﭘﺎﯼ ﻧﻬﺎﺩﻥ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺭﺍﻩ ﺩﻟﺴﺮﺩ ﻛﻨﯿﻢ.
 
ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ، ﯾﻚ ﻧﻈﺮﺳﻨﺠﯽ ﻓﺮﺍﮔﯿﺮ ﻭ ﻣﻠﯽ ﺍﺯ ﻛﻞ ﺷﻬﺮﻭﻧﺪﺍﻥ  ﺍﺳﺖ ﻭ ﻛﻢ ﻭ ﻛﯿﻒ ﻣﺸﺎﺭﻛﺖ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺗﯽ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﻣﺸﺮﻭعیت، ﻛﺎﺭﺁﻣﺪﯼ، ﺳﯿﺎﺳت ها ﻭ ﻛﺎﺭﮔﺰﺍﺭﺍﻥ ﺣﻜﻮﻣﺘﯽ ﺭﺍ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﻓﻘﺪﺍﻥ ﺍﺣﺰﺍﺏ ﻓﺮﺍﮔﯿﺮ ﻭ ﺗﻮﺍﻧﻤﻨﺪ، ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﯿﺎﻧﮕﺮ ﺗﻘﺎﺿﺎﻫﺎ ﻭ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪﻫﺎﯼ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﻭ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.
 
ﻣﺸﺎﺭﻛﺖ ﻓﻌﺎﻝ، ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ ﻭ ﻓﺮﺍﮔﯿﺮ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ، ﺑﻪ ﻣﻨﺰﻟﻪ ﭘﺸﺘﻮﺍﻧﻪ ﻣﻠﯽ ﺩﺭ ﺳﻄﺢ ﺩﺍﺧﻠﯽ ﻭ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﻭ ﭘﺮﺳﺘﯿﮋ ﺩﺭ ﺳﻄﺢ
ﺑﯿﻦﺍﻟﻤﻠﻠﯽ ﻭ ﻣﻨﻄﻘﻪﺍﯼ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.
 
ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻓﺰﻭﻧﯽ ﻧﻘﺶ ﺷﮕﻔﺘﯽ ﺳﺎﺯ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ ﺩﺭ ﺍﻛﺜﺮ ﻛﺸﻮﺭﻫﺎﯼ ﺭﻭبه رشد مطالبات مردم اولویت اول باشد نه فریب افکارعمومی درجهت جذب آرا....
 
30741
انتهای پیام/

بستن


1392 © تمامی حقـوق این سـایت متعلق به پایگاه تحلیلی خبری نسیم دهلران می باشد. 
 
 
استفاده از اخبار فقط با ذکر منبع "نسیم دهلران" مجاز است.
 
مجوز استفاده از قالب خبري ناب نيوز براي اين دامنه داده نشده , براي دريافت مجوز قالب بر روي لينک ، ( درخواست مجوز ) کليک کنيد