امروز دوشنبه, 29 مهر 1398 - Mon 10 21 2019




تازه ترین خبرها

تلاش دانشگاه ایلام در بهبود خدمات رفاهی است/فقط شکایات مکتوب دانشجویان پیگیری می شود

 
دانشجویان خوابگاه های دانشگاه ایلام با طرح مشکلات موجود با خبرنگار ایلام رصد، خواستار رفع آنان و پاسخ مسئولین در این زمینه شدند.
 

به گزارش نسیم دهلران به نقل از ایلام رصد، مسآله خوابگاه های دانشجویی و فراهم بودن حداقل امکانات رفاهی استاندارد در این اماکن  یکی از دغدغه هایی است که همواره در حوزه دانشگاه و فضای دانشجویی مطرح است، وبهینه‌سازی و بهبود وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی یکی از مهمترین اولویت های دانشگاه ها در حوزه رفاهی است.

 

که البته رسیدگی به این بخش نیز هر اندازه انجام شود، هیچ گاه به طور کامل رضایت مندی مورد نظر دانشجویان را که بعضا شرایط ایده آل را خواهانند تأمین نمی کند.

 

خوابگاه های دانشگاه ایلام که در مجموع در دو پردیس خواهران با پنج خوابگاه، و پردیس برادران با چهار خوابگاه در مجموع 9 خوابگاه را شامل می شوند؛ نسبت به خوابگاه های سطح شهر و برخی خوابگاه های دانشگاه های دیگر استان از شرایط و امکانات بهتر و مناسب تری برخوردار هستند که در سال گذشته شاهد تعمیرات و بهینه سازی برخی از آنان بودیم که به اذعان بسیاری از دانشجویان این دانشگاه که در خوابگاه های دختران ساکن هستند ازاوضاع بهتری برخوردار می باشند.

 

و البته سیاست دانشگاه ایلام نیز بر این است که تا آنجائی که ظرفیت خوابگاهی اجازه دهد همه دانشجویان متقاضی خوابگاه را اسکان دهد، که ممکن است این امر با افزایش جمعیت اتاق ها همراه باشد، طبیعی است که این موضوع بعضا گلایه هایی را نیزدر خصوص کمبود فضا و جمعیت بالای اتاق ها به همراه خواهد داشت.

 

چنانکه یکی از دانشجویان خوابگاه اندیشه در این خصوص به خبرنگار ایلام رصد، اظهار داشت: وضعیت غیر استاندارد خوابگاه ها به گونه ای است که بعضا 8 نفر از دانشجویان را در اتاقی با 6 تخت و 4 کمد اسکان داده اند.

 

وی با بیان اینکه وضعیت نظافت و بهداشت در خوابگاه ها بسیار ضعیف است، از عدم رسیدگی درست نیروهای خدماتی گلایه کرد و گفت: نیروهای خدماتی به درستی به بهداشت و نظافت خوابگاه ها رسیدگی نمی کنند و بعضا تنها به آبکشی محل و اماکنی چون حمام و سرویس های بهداشتی و آشپرخانه اکتفا کرده و به ندرت از مواد شوینده و پاک کننده استفاده می شود.

 

دانشجوی دیگری گفت: یکی از مشکلات خوابگاه برخورد نامناسب سرپرستان خوابگاه و استفاده از الفاظ بد و نادرست است که معمولا بدور در نظر گرفتن شآن و احترام دانشجو با وی برخورد می کنند.

 

این دانشجو با احساس رضایت از رسیدگی مسئولان در رفع مشکلات دانشگاه اعم از تعویض شیرآلات و رفع نواقص و تعمیر وسایل سرمایشی و گرمایشی بیان کرد: خوابگاه ها و سیستم لوله کشی و فاضلاب  به دلیلی قدمتی که دارند و البته رعایت نکردن خود دانشجویان هر چند وقت مسدود می شود که باعث ایجاد بوی نامطبوع در خوابگاه شده است و باید مسئولان در این خصوص چاره اندیشی کنند.

 

یکی دیگر از دانشجویان خوابگاهی دانشگاه ایلام با اعلام نارضایتی از توزیع غیر عادلانه غذا در خوابگاه گفت: مسئولان توزیع غذا معمولا برای همه یکسان و با یک شرایط برابر غذا در نظر نمی گیرند و معمولا کسانی که رابطه بهتری با مسئول سرو و توزیع غذا دارند مورد توجه و تفقد بیشتری قرار می گیرند که این نارضایتی هایی را در بین دانشجویان در پی داشته است.

 

دانشجویی از خوابگاه الغدیر با با بیان اینکه وجود حشرات و موجودات موذی چون موش یکی از مشکلات این خوابگاه است، گفت: فاصله زیاد خوابگاه ها و نامناسب بودن راه دسترسی و شیبی که در ورودی خوابگاه که تکمیل نشده  رفت و آمد دانشجویان را با مشکل مواجه کرده  ونبود فضای سبز نیز یکی از نواقصی است که به چشم دیده می شود.

 

این دانشجو با بیان اینکه تعمیرات این مکان که قرار است به پردیس خوابگاهی مبدل شود مدت زمانی است که راکد مانده  بیان کرد: اینکه با شروع فصل سرما و ریزش باران و برف، تعمیرات و ساخت و سازها نیز همزمان می شود خود مشکل بزرگی است که معمولا رفت و آمد دانشجویان را سخت خواهد کرد.

 

وی با اعلام نارضایتی از غذای توزیع شده در خوابگاه گفت: کیفیت غذای شب خوابگاه بسیار پایین است و در برخی موارد قابل خوردن نیست.

 

دکتر عدالتی معاونت دانشجویی دانشگاه ایلام، در گفتگو با خبرنگار ایلام رصد، و در پاسخ به سئوالات و مشکلات مطرح شده اظهار داشت: شن ریزی مسیر ورودی خوابگاه انجام شده و مکان نگهبانی آن در حال تکمیل است که تمام سعی دانشگاه در جذب اعتبارات لازم و بهسازی راه دسترسی خوابگاه ها است.

 

عدالتی در پاسخ به نامناسب بودن برخورد و اخلاق مسئولان خوابگاه، اظهار داشت: اگر دانشجویان در این زمینه شکایت و گلایه مندی دارند باید به صورت مکتوب ارائه دهند تا با مسئولی که رفتار مناسبی نداشته البته با دلیل و مستندات برخورد شود.

 

معاون دانشجویی دانشگاه ایلام، با بیان اینکه جلسات توجیهی و بیان انتظارات و یادآوری وظایف با مسئولان خوابگاهی و نیروهای این بخش ها همیشه برگزار می شود  و نکات لازم نیز گوشزد می شود، اضافه کرد: نیروهای خوابگاهی دانشگاه ایلام از سابقه و تجربه لازم برخوردارند و در شیفت های مختلف در خوابگاه حضور دارند که هر خوابگاه دارای سه نفر مسئول و دو نفر نیز نیروی خدماتی است.

 

وی با بیان اینکه در موضوع تعمیرات و بهسازی امکانات خوابگاهی اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته است و نظارت لازم بر کیفیت غذا و عملکرد پیمانکاران این حوزه وجود دارد، گفت: اگر دانشجویی نسبت به توزیع غذا در خوابگاه اعتراضی دارد باید با ذکر زمان توزیع  و مشخصات توزیع کننده اعلام نماید تا با متخلف برخورد لازم صورت گیرد.

 

لازم به ذکر است که در گفتگویی که با دکتر عدالتی انجام شده است، گزارش کاملی از اقدامات انجام گرفته توسط معاونت دانشجویی دانشگاه ایلام در راستای رفاه حال دانشجویان به زودی در این پایگاه خبری منتشر خواهد شد.

 
انتهای پیام/

بستن


1392 © تمامی حقـوق این سـایت متعلق به پایگاه تحلیلی خبری نسیم دهلران می باشد. 
 
 
استفاده از اخبار فقط با ذکر منبع "نسیم دهلران" مجاز است.
 
مجوز استفاده از قالب خبري ناب نيوز براي اين دامنه داده نشده , براي دريافت مجوز قالب بر روي لينک ، ( درخواست مجوز ) کليک کنيد